Sukrin is een merk dat in 2007 werd opgericht door het Noorse bedrijf Funksjonell Mat AS. Het biedt een breed assortiment 100% natuurlijke en caloriearme suikervervangers op basis van erythritol, een stof die van nature voorkomt in voedingsmiddelen zoals peren, meloenen en paddenstoelen.
Sukrin wilde merkbekendheid vergroten en een groter publiek bereiken via social media, maar door beperkte tijd en middelen was het lastig om voldoende originele content te creëren die klanten inspiratie en begeleiding bood. Om toch aan de vraag naar recepten en gebruikstips te voldoen, was een strategie nodig om waardevolle content te genereren zonder de werkdruk te verhogen.
Het vergroten van merkbekendheid en het laten groeien van het volgersaantal door middel van een content strategie toe te passen.
Op het begin had het account 564 volgers en bereikte door middel van een ambassadeurscampagne een groeipercentage van 1.554% in 2 jaar naar 9326 volgers. In deze periode heb ik meer dan 100 samenwerkingen gecoördineerd. De post met de meeste interactie kreeg 559 reacties en de post met het grootste bereik bereikte 343.000 mensen.