FormaFast is een Nederlands bedrijf dat gespecialiseerd is in maaltijdvervangers die ontworpen zijn om gewichtsverlies te ondersteunen en een gezonde levensstijl te bevorderen. Opgericht in 2013, is het uitgegroeid tot een van de toonaangevende online aanbieders van maaltijdvervangers in de Benelux.
FormaFast had een oubollige merkuitstraling, wat duidelijk werd na een concurrentieonderzoek dat aantoonde dat concurrenten branding-wise sterker en moderner waren. Met het vernieuwde logo werd het essentieel voor FormaFast om het hele merk een frisse, eigentijdse uitstraling te geven.
Het bedenken en uitvoeren van de gehele redesign van FormaFast’s merkassets, waaronder de website, verzenddozen, brochures, productverpakkingen, flyers, e-mailtemplates en social media-templates, om een samenhangende en vernieuwde merkidentiteit te creëren.
De nieuwe uitstraling zorgde voor een professionele en moderne uitstraling die aansloeg bij (nieuwe) consumenten. Het zorgde ervoor dat het product “zichzelf meer verkocht,” wat zichtbaar was in een toename van websitebezoekers, nieuwsbriefinschrijvingen en verkoopcijfers na de implementatie van de redesign.